16‏/05‏/2008

تاج الصراحه




اولا التاج دة من الجميله فاطمه صاحبه مدونه

wa7di

لو اعطيتك ثلاث وردات من هم الثلاث اشخاص الي هتديهم الورد؟

*1_ماما
2_بابا
3_مامت ماما الله يرحمها


لو اعطيتك ورقه فيها ثلاث سطور فقط وقلتلك اكتب فيهم الي انت عايزة هتكتب ايه؟

*ليت قلبي لم يدق لقلب لم ولن يدق بصدق لاحد اسفي لك يا قلبي فقد جنيت عليك بيدي
ارجو من الله ان يشفي امي و يقوي ابي ويهدي اخوتي ويميتنا علي دين الاسلام
نفسي يعدي يوم بالي يرتاح محتاجه لحضن حنين ينسيني الدنيا وما فيها


ما هو هدفك في الحياه؟

*طبعا الاول رضي ربي قبل كل شئ
ورضي والدي ووالدتي


ان شاء الله بكرة هيكون احسن من النهاردة هل تصدق هذه المقوله؟ ولماذا؟

*هو طبعا كل شئ في الحياه باذن الله بتكون بس انا كل الي فات من عمري كان
الحمد لله حزنه اكتر من فرحه
بس هستني باذن الله بكرة الي هيكون احسن ربنا يقويني واشوفه
انا عارفه ان ربنا لما بيحب حد بيبتليه وانا املي في ربنا كبير


اجمل مقوله سمعهتا في حياتك؟

*خلي املك في ربنا كبير


من المغني الي بتحبه اوي وايه احلي اغنيه ليه بتحبيها؟

*هو مش مغني هي مغنيه هي سيلين ديون والاغنيه هي اغنيه (am alive) بتحسسني بالحريه

غزة تمثل ايه في حياتك؟

*عشقي الرابع بعد مكه والسعوديه وطبعا بلدي وغزة


اعطي لائنتمائك لوطنك درجه من المائه؟

*100%


لو تزوجتي وانجبتي بتين وولدين اي الاسماء تختاري لهم؟

*البنات: حبيبه ؛ بلسم
الولاد:محمد ؛ احمد
*ملحوظه اجري تعديل لاسم بنت من البنات لاني اكتشفت اسم احلي بلسم اجمل


عمرك غشيت في امتحان وانت صغيره؟

*لا الحمد لله بس كنت ساعات بغشش

لو اتعرض عليك رشوة كبيرة وانت في زنقه ماليه هتعمل ايه؟

*ربنا يغنيني عنها بالحلال ان شاء الله اموت وبعدين مفيش كرب الا وربي يفرجه علينا باذن الله
يبقي هشتري الدنيا بالاخرة لا طبعا


قول 3 صفات ب3 كلمات بس توصف بيهم شخصيتك(يعني كريم طيب رخم كدة)؟

*هو المفروض ان مش انا الي اقول علي نفسي المفروض صحابي هما الي يقولو
بس هما ديمن بيقولو اني:
حنينه ؛ عصبيه ؛ جدعه


لو مرتب ليك كان كبير قوي يكفي تجيب اغلي هديه هتجيب لكل فرد في عيلتك ايه؟

*اولا بابا وماما وخالتو وانا معاهم طبعا دة منايا حج او عمرة ربنا يقدرني
واخواتي الي هما عايزينه انا اصلا بحب اخواتي زي ميكونو ولادي
مع اني بحب البنات اكتر بس اهه نصيب الحمد لله


برضه بكلمه واحده ايه اهم صفه عايزة في شريك حياتك؟

*حنين ويراعي ربنا


ايه المجال الي غير دراستك وشايف نفسك فيه قوي حتي لو كان الرسم علي الحيطه؟

*خدمه العملاء نفسي اشتغلها بس شكلي مليش نصيب الحمد لله


بتحب السفر؟

*طبعا


طب دلوقتي حالا ايه المكان الي نفسك تكون فيه؟

*الجنه طبعا ربنا يكتبهالنا كلنا بس قبل مروح الجنه احج او اعمل عمرة


تمرر التاج دة لمين؟

*لكل صحابي الي بيدخله المدونه
يعني والي عندهم مدونات طبعا
الفرعونه العاشقه
امير الهدوء
اسير الجراح
احساس لسه حي
من اجل الحب
توته
بونجو
امراة من قلب حجر
احنا وهما
طبعا الي مزكرتوش يبقي لقيت البوست عنده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اذكر 10اشياء عن نفسك؟

عصبيه
مجنونه شوي
طفله حبتيين
بموت في الاطفال
رومنسيه
بحب القراءة اوي
حساسه لدرجه اني بتاثر بالافلام والقصص واعيط واضحك مع ابطلها
لما بحب بحب بجد
متسرعه او متهورة
علي فكرة الصفات دي راي بابا ههههههههههه
هو ادري

اختار اشخاص تهدي لهم التاج؟

هما هما الي فوق وصحابي الي مش عندهم مدونات عرفين طبعا انهم هيردو في النعليقات محدش عنده حجه

15 التعليقات:

غير معرف

قلب الشبح
انا مبسوطة جدا لانى اول وحدة اعلق عندك على التاج
وثانيا اشكرك على التاج
ثالثا انتى بنت جدعة اوى وصريحة كمان وقلبك طيب
ربنا يسعدك ويسعد كل احبابك
تحياتى لكى
بنت النيل

غير معرف

الله على جمال البوست

ان شاء الله هيبقى حج مش عمرة


بجد انا سعيد جدا لاانى من اصحاب التاج


ميرسى ليكى ويارب ديما اشوفك محققة كل امانيكى


بتمنالك السعادة مع فارس احلامك

اللى يجى ويخطفكك على حصانى الابيض


تمنياتى ليكى حياة مليئة بلامل والسعادة


تقبلى خالص تحياتى وتقديرى



اسير الجــــــــــــراح

غير معرف

السلام عليكم
اجاباتك جميله وموفقه وحسستنى بشخصيتك الشفافه والصادقه يا رب يخلى لك بابا وماما واخواتك وكل احبابك .
ودمت بخير وسعاده وربنا يحقق لك كل احلامك يااا رب .
خالص تقديرى وتحياتى
rovy

غير معرف

عزيزتى
قلب شبح

اظن الوردة التالته كنت سبتيها لصاحب النصيب المجهول
او خليها وردة رابعة بقه

التلاته جمل اللى كتبتيهم مهمين جدا ليكى ولاى انسان مكانك

والتلاته انا محتاجها قوى بصراحة

صدقينى برضا ربك هتحققى كل اهدافك فى الحياة حولى دائما ترضية بافعالك

بصراحة مع ان بكرة مليان غيوم وضباب بس بنقول دايمن ان شاء الله لان ده الامل


والمقولة جميلة المهم نحيا بيها فى كل مهنة والم ووجع نحلى الامل فى ربنا

اه اختلفنا هنا

انا اصلى بحب الصناعة الوطنية لانها مننا وبلغتنا وباحساسنا بقه

بس بدل بتحسسك بالحرية يبقا لازم تحبيها

وغزة جميلة بنساها ومقاوميها

واكيد وطنك يستحق 100% امال مين يخدها

ايه ده انتى هتختارى الاربع اسماء وجوزك هتسبيله ايه على كده الاربعة التانين يعنى

سكر اجابتك دى عمرك غشيتى لأ بس ساعات بغش بجد حلوة

صدقينى محدش عارف الزنقة ممكن تعمل ايه فينا وتخلينا نوصل لايه ربنا يقوى قلبك وايمانك ضد كل محنة

قوليلى هى الحنية مع العصبية تمشى

ربنا يديكى اللى تسعدى بيه نفسك واهلك وكل اللى حوليكى

انتى موضوع الحنية ده شاغل احساسك اوى صدقينى لو حبك بجد هتلاقى منه الحنية اللى تريح قلبك بجد

الله العالم نصيبك فيين ويمكن تشتغلى اللى بتحبيه ليه لأ

الجنة مره واحده كده يا رب يكتبهالك انتى والمسلميين جميعا اميين

وانا جوبت على التاج عندك اهو ايه رائيك

ربنا يخليكى ليه اجباتك كلها بتاكد انك انسانة محترمة ومتدينة وبتحبى الناس وعاوزه ترضى ربنا دايمن

ربنا ينور طريقك يا رب

سلااام

غير معرف

قلب الشبح
شكرا على التاج
انا اول مرة يجيلى تاج من ساعة مابدات تدوين

اى نعم ماعرفش يعنى اية اوى
بس هحاول

اجاباتك جميلة ومباشرة

تحياتى
الفرعونة العاشقة

غير معرف

بنت النيل

يا حبيبتي انتي الي قمر ميرسي لكلامك الجميل الرقيق نورتي من بعد غياب

*************************************
اسير الجراح

شكرا بجد علي دعائك ليا بس انت الي تستحق الدعاء اكثر مني لعل الله يستجيب لي ويشفيك من اسرك ويشفي جراحك

**********************************
rovy

حبيبتي روفي منورني والله انتي الي جميله وشخصيتك وكلامتك من اجمل الكلامات التي تقرئ بالقلب والعين معا منورني ديمن يا رب

***********************************
احساس لسه حي

بالنسبه للورد لصاحب النصيب المجهول يوم ما مش هيكون مجهول من هتكفي وردة وحدة لو اقدر اقدمله ورود العالم كله وزهور العالم كله مهتكفي بس اقل ما اقدر اقدمهوله قلبي

بالنسبه للجمله التالته ده حلم اي انسان عنده قلب بينبض ومحتاج قلب يحس بيه

اختلفنا في الاغنيه لا يفسد للبوست قضيه
ههههههههههههههههههههه
هشوف انت بتحب ايه بقي مجوبتش

بالنسبه لاختيار الاسماء دة حاجه مبدائيه انا هسمي البنات باذن الله لكن الولاد والبنات اسميهم باذن منه منا مش هقدر اعمل حاجة الا برضي ربي ثم رضاه

الحنيه مع العصبيه تمشي والله مش عارفه بس انا مهما اتعصبت بانزل علي مفيش وبزعل اني اتعصبت علي اي حد وبصفي بسرعه ودة ساعات بيضيع حقي

الحنيه دي املي بجد بص اصل هقول طيب ماشي طيب بس ممكن ميفهمنيش بس حنين هيبقي قلبه بيحس ويحتويني وقت عصبيتي وقت تعبي وقت جحي حضنه وحنانه هينسيني عمري والدنيا وما فيها

انا مقلتش اني غشيت انا قلت بغشش الحمد لله ربنا ما يحوجني لحد

بالنسبه لموضوع اجابتك البوست انت هتضحك عليا فين اجابتك دي انا عايزة تفصيل مش هتنازل عنها حتي لو كتبتها هنا هستني
**********************************
الفرعونه العاشقه

انا زعلانه منك انك نسياني بس سنحتك عشان افتكرتيني البوست اوت تاج انا نفسي معرفش الفرق بس انا بعته للناس الي اعرفها وبدخل مدونتها وبيدخلو مدونتي بيشرفوني بالزياره

هستني اجاباتك






تحياتي لكل الي نوروني بجد متقدروش تتخيلو سعادتي بيكم منورني ديمن باذن الله بس علي فكرة انا هستني تعلقكم علي بوست الرومنسيه المجروحه والرحمه


مي

غير معرف

هاي مي مرسي لمرورك نورتي مدونتي بجد وكلامك جميل
ما شاء الله على مدونتك بصراحه هايله اووووي ورققيه جدا اما بالنسبه للتاج انا اول مره ازور مدونتك ومبسوط اني اول حاجه شوفتها تاج ليكي حسيت اني اتعرفت بيكي اكتر وفهمت شخصيتك الجميله
ربنا يهديكي كمام وكمان يا مي
انسانه رقيقه في طباعها جميله في احاسيسها
بتمنى اني اكون صديق ليكي
ويا رب ما تحرمينا من زيارتك
تحياتي

غير معرف

مى

اية اخبارك الاول يارب تكونى بخير



ممكن تعملى بوست جديد يكون فى رومانسية


لاان اكيد صاحبة الكلام دة اكيد


لو كتبت عن الرومانسية احساسها هيكون عالى جدا ياريت تسمعى الكلام وتعملى البوست



تقبلى خالص تحياتى




اسير الجراح

غير معرف

يارب تحققى كل ماتتمنى

غير معرف

اجابتك رومانسيه قوى لو دلت على شىء بتدل على قلب دافى حنين طالع منه الاجابات دى
وطبعا شكرا ليكى جدا انك مررتيلى التاج ده بس هاستاذنك انى هاتاخر شويه فى الرد عليه عشان انا اليومين دول بمر بفتره امتحانات وتسليم مشاريع ده غير انى بمر بحاله نفسيه سيئه لكن التاج ده هاعتبره فضفضه عن اللى جوايا خصوصا انى بحب قوى الفضفضه عن طريق الكتابه بجد شكرا ليكى على التاج الرائع ده
سلام يا قمر

غير معرف

احلام عمرنا

منورني مع انها زيارة متاخرة بس نورتني ويا ريت تتكرر
*************************************
اسير الجراح

ماشي يا سيدي ربنا يسهل
بس انا في فترة صعبه شويه
هحاول اكتبها واكلم القصه الي صحباتي عايزنها
*************************************
monaliza
ربنا يوفقك ويحميكي بجد انا مبسوطه بزيارتك ليا ويا ريت تكوني صديقتي انا كمان وتنوريني ديمن
***********************************
مدونه من اجل الحب
ميرسي يا جميل علي كلامك الرقيق وربنا يوفقك في الامتحانات ويا جميل انا مكنتش اعرف انك عندك امتحانات بالتوفيق
اعمليه وقت متفضي علي فكرة اغنيه انغام الي عندك تجنن بجد تحفه




منورني كلكم وميحرمنيش منكم

غير معرف

دى تدبيسة بقى
وانا قلت بوست اية اللى بتاعى
يلا مش مهم
اتدبسنا واللى كان كان

غير معرف

السلام عليكم

معلش يا مــــــــــــي أتأخرت كتتتير انا عارفه
بس الأمتحانات و النظام كان ملخبط علي الآخر

ان شاء الله اجاوب التاج في اقرب وقت

سلام يا جميل
و ميرسي علي التاج :)

غير معرف

اجابات جامدة
ياميوية
بجد عجبتني كلها
ونا كمان نفسي اعمل عمرة
او حج
يااااااااارب
وردك جامد في موضوع الرشوة جدعةيابت
يلا
ربنا يحققلك كل اللي بتحلمي بية
سلام

غير معرف

ما هو هدفك في الحياه؟
اجابة عقلاانية وجميلة
انا عارفه ان ربنا لما بيحب حد بيبتليه وانا املي في ربنا كبير
ونعم بالله بس لازم نقف من جديدونتعلم من اخطاءنا ودروسنا في الحياة
*خلي املك في ربنا كبير
ونعم بالله اهم شي الامل في بكرة
المغني معرفهاش امريكية دي ههههههههههههههه
غزة تمثل هي جرح وصمت تخاذل عربي وعشق الروح
لائنتمائك لوطنك جميل مصر في دمنا كلنا ربنا يحميها ويزيح عنها
اي الاسماء اختيار حكيم ومن انسانة قريبة من الله ومتدينة
في امتحان معروفة طبعا البنت بتكون اذكي كتير من الولد بس بصراحة
انا كنت بغش من انتصار بنت الجيران
رشوة تسلم ايدك بجد
توصف بيهم شخصيتك
شخصية جميلة وواضحة اكيد حنية وعصبية وجدعة دة وصف للقلب الطيب
شريك حياتك؟ربنا يرزقك بالزوج الصالح يارب
انشاء الله تحقيقها وتلاقي الشغلالمناسب
اما اهرب قبل تمرير التاج احسن ههههههههههههههه
تقبلي مروري
تحياتي ياسر

Blogger template 'Pinki' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP